ΑΠΟΨΕΙΣ

του Αργύρη Καλλιανιώτη

Η φύση μισεί τα κενά όσο, απ’ ότι φαίνεται, οι σύγχρονοι σεφ, οι οποίοι στην προσπάθειά τους να πετύχουν τη μέγιστη πληρότητα γεύσης δεν αφήνουν χώρο έκφρασης στο κρασί. Όπως συνέβη σε ένα πρόσφατο δείπνο, όπου 7 εξαίρετα κρασιά Κεφαλονιάς τήρησαν αποστάσεις από 12 υπέροχα πιάτα του Έκτορα Μποτρίνι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

της Ειρήνης Γεωργίας Γαλάνη

Πώς βίωσαν, άραγε, οι συνειδητοποιημένοι οινόφιλοι ή ακόμα και επαγγελματίες οίνου, την πρώτη βαθύτερη επαφή τους με το κρασί; Τι ένιωσαν; Το έχουν ανακαλέσει ποτέ στη μνήμη τους; Η περιγραφή μίας νεόφυτης στο χώρο ίσως φέρει σε κάποιους συγκινητικές θύμησες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Ντίνου Στεργίδη

Τα κρασιά που επιλέχθηκαν για το περίφημο δείπνο των 200 χρόνων της Επανάστασης του ’21 έχουν προκαλέσει μία μεγάλη συζήτηση μέσα στο μικρό σύμπαν του κρασιού. Μία συζήτηση με λάθος αφετηρία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Του Ντίνου Στεργίδη

Ζούμε στιγμές περίεργες, αμηχανίας και αναζητήσεων, που δημιουργούν πεδίο λαμπρό στους μετρ της χειριστικής. Το κρασί, η γαστρονομία και η ευζωία είναι διαμετρικά αντίθετα με την πανδημία. Απαιτείται εγρήγορση!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Ντίνου Στεργίδη

Λέμε «wine bar» και όχι «οινοπωλείο» ή «οινομαγειρείο». Από μόνο του αυτό λέει πολλά. Κι όμως, η παράδοση υπάρχει· αρκεί να βρεθεί η σύγχρονη έκφρασή της. Η μετεξέλιξή της, θα έλεγαν οι διανοούμενοι. Μεγάλη συζήτηση, τραβά κρασί!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Ντίνου Στεργίδη

Υπάρχει, αλήθεια, επάγγελμα «κριτικός εστιατορίων»; Κι όμως υπάρχει. Είναι μάλιστα δύσκολο και απαιτητικό και κρίκος απαραίτητος στην περαιτέρω ανάπτυξη της γαστρονομίας στη χώρα μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Αργύρη Καλλιανιώτη

Δύο «βαρελάτα» λευκά κρασιά εσοδείας 2019 από το Κτήμα Γ. Κοκοτού, καταδεικνύουν πως η δρυς μόνο την τελευταία της λέξη δεν έχει ακόμα πει στο χώρο του λευκού κρασιού, κι ας λένε…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Θέμου Νικολετόπουλου

Μια ωδή στη Ρετσίνα με αφορμή εκείνη του Σταμάτη Μυλωνά και την όπερα Marnie του Nico Muhly, σε λιμπρέτο (κείμενο) του Nicholas Wright, με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Grammy αμερικανίδα μέτζο-σοπράνο Isabel Leonard και τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Αργύρη Καλλιανιώτη

«Το ξινόμαυρο μοιάζει με το nebbiolo». Αυτό διαβάζω και ακούω εδώ και 20 περίπου χρόνια που βρίσκομαι στο χώρο του κρασιού. Ανέκαθεν κάτι δεν μου πήγαινε καλά με τη διαπίστωση αυτή, τώρα όμως εύχομαι διακαώς η παρομοίωση αυτή να σταματήσει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Κώστα Προβατά dipWSET (The Crunchy Grape)

Τις τελευταίες μέρες επανέρχεται το σενάριο lockdown που ανησυχεί ιδιαίτερα τους κλάδους της εστίασης και του κρασιού. Μακριά από τα κέντρα των αποφάσεων, η ελληνική οινοβιομηχανία ίσως πρέπει να βρει το χρόνο να αναρωτηθεί μήπως το ελληνικό κρασί είναι «too bougie»;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Απόδοση στα ελληνικά: Ντίνος Στεργίδης

Η άποψη ενός ειδικού, του γάλλου σεφ Philippe Etchebest για το παρόν και το μέλλον της δοκιμαζόμενης εστίασης, πηγάζει μεν από τα όσα συμβαίνουν στη Γαλλία, αλλά θα μπορούσε κάλλιστα να αφορούν και τη χώρα μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Παρασκευά Κορδοπάτη

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στον αμπελοοινικό κλάδο, τα μέτρα που ελήφθησαν και τα περαιτέρω που πρέπει να ληφθούν, αμυντικά και επιθετικά, σύμφωνα με την Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Δημήτρη Κούμανη

Ο ρεαλισμός –ενίοτε και ο κυνισμός– χαρακτηρίζεται πεσιμισμός την εποχή των Kardashians. Επειδή, όμως, οι σκεπτόμενοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα όπως είναι και όχι όπως θα ήθελαν να είναι, οι προσεχείς μήνες προβλέπονται ζοφεροί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Αργύρη Καλλιανιώτη

Μαντίνεια ή Μαντινεία; Πού πάει ο τόνος; Μία πρώτη αναζήτηση στη Google δίνει 325.000 αποτελέσματα για το Μαντινεία, έναντι 143.000 για το Μαντίνεια. Ωστόσο, το σωστό είναι μάλλον Μαντίνεια και στη γενική Μαντινείας. Όσο κι αν ξενίζει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

του Κώστα Προβατά dipWSET (The Crunchy Grape)

Αν υπήρχε σύστημα αξιολόγησης εσοδειών, αυτή του 2019 θα ήταν στις καλύτερες της δεκαετίας.  Τα κρασιά της, όμως, κινδυνεύουν να θαφτούν στη σκόνη της πανδημίας. Αντί να γράψουν ιστορία, να γίνουν ιστορία. Σαν τα κουφάρια των δεινοσαύρων που ξεθάβουν ο χρόνος και ο άνθρωπος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ