ΠΟΡΤΡΕΤΑ

στην Άννα Άγα

Νέος και φρέσκος στο χώρο της επικοινωνίας οίνου, ισχυρίζεται πως «το κρασί διάλεξε αυτόν και όχι αυτός το κρασί». Έτσι δικαιολογεί την παρουσία του στο κοινωνικό μέσο Instagram, με όνομα «the.winevert», ένα νεολογισμό που σημαίνει «οινοστρεφής».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στη Βένια Ρούφα

«Στο wine bar η ατμόσφαιρα είναι πιο χαλαρή … κυρίαρχο ρόλο παίζει το κρασί … η λίστα σε ποτήρι. Μέρος του κοινού των wine bars μπορεί να μην είναι οινόφιλοι. Μπορεί να είναι απλοί καταναλωτές που τους αρέσει η ατμόσφαιρα του μαγαζιού».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στη Βένια Ρούφα

«… στην Αθήνα υπάρχουν πια ελάχιστα wine bar … όλο και πιο πολλά εγκαταλείπουν τον αρχικό σχεδιασμό τους και μετακινούνται προς wine bistrot ή wine restaurant ... δεν έχουμε κάνει καμία απόκλιση από την έννοια του wine bar».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στη Βένια Ρούφα

« Τα wine bar είναι κάτι που ήρθε για να μείνει στην ελληνική και κυρίως στην αθηναϊκή σκηνή. Έχουμε wine bar με υψηλή ποιότητα αλλά σίγουρα δεν μπορούμε να συγκριθούμε με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στη Βένια Ρούφα

«Ο όρος “wine restaurant” εκτιμώ πως είναι άστοχος … ένα εστιατόριο επιβάλλεται να έχει πλούσια και ενημερωμένη λίστα κρασιών ... Το Heteroclito στήθηκε εξαρχής στο πρότυπο ενός παριζιάνικου bar à vin».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«Κάποιοι πιστεύουν ότι ο δημοσιογράφος γεύσης –το προτιμώ από κριτικός εστιατορίων– οφείλει να έχει εικόνα κάποιου «ιερού τέρατος» που αναλύει στο μικροσκόπιο τη σύνθεση όσων αξιολογεί. Υπάρχει, όμως, και η πραγματικότητα…».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«O κριτικός εστιατορίων πρέπει να έχει στο μυαλό τον καταναλωτή. Σε αυτόν απευθύνεται και αυτόν ενημερώνει και πληροφορεί. Παράλληλα, πρέπει -όσο μπορεί- να εκπαιδεύει το κοινό όπως και τον εστιάτορα. Να κριτικάρει και να ενθαρρύνει».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«Το κείμενο του κριτικού εστιατορίων πρέπει να απευθύνεται πρωτίστως στον αναγνώστη, να ενημερώνει, να διαφωτίζει, να εξηγεί τι θα συναντήσει στο εστιατόριο και τι να αποφύγει. Δεν πρέπει να κλείνει εστιατόρια αλλά να τα κρατάει ανοιχτά».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«Δουλειά μου είναι να δοκιμάζω το φαγητό ενός εστιατορίου και να το αξιολογώ, τοποθετώντας το σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Στα κείμενά μου δεν γράφω μόνο για φαγητό, προσπαθώντας να μεταφέρω και να σχολιάσω την ατμόσφαιρα του εστιατορίου».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«Δεν γνωρίζω κανέναν που να κατάφερε να βιοποριστεί αποκλειστικά ως κριτικός εστιατορίων. Δημοσιογράφοι γεύσης είμαστε και, στο πλαίσιο του ειδικού αυτού κλάδου δημοσιογραφίας, ελάχιστοι κάνουν και κριτικές εστιατορίων».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η Άννα Άγα είναι οινολόγος. Μετρώντας 19 τρύγους, έχει ασχοληθεί κατά κύριο λόγο με την παραγωγή κρασιού, τον ποιοτικό έλεγχο και τα συστήματα διαπίστευσης ποιότητας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ασχολείται, όμως συστηματικά και με το χώρο του οινικού digital marketing.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

Tεράστια είναι η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, λέει ο Μιχάλης Πικούνης, που εντοπίζει ταυτόχρονα μία αναντιστοιχία μεταξύ της παγκόσμιας τάσης προς το digital marketing και την κολλημένη στο «χαρτί» νοοτροπία των οινοπαραγωγών.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

στον Ντίνο Στεργίδη

«Αν δεν θα το αγοράζαμε οι ίδιοι, δεν θα διατίθεται στο botilia.gr», λένε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα botilia.gr, που εμπορεύεται επιλεγμένους οίνους. Τι λένε, όμως, για την ελληνική αγορά κρασιού εν μέσω πανδημίας; Πώς πάει, τι άλλαξε, τι πρέπει να γίνει και τι αναμένεται;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Γεννήθηκε εν μέσω Halloween, μια εξαιρετική για το κρασί χρονιά (1982). Δεν είναι οινοποιός, αλλά τα οικογενειακά αμπέλια της έχουν ρίζες από το 1846. Σπούδασε, όμως, οινολογία και τώρα κάνει το διδακτορικό της. Έχει εργαστεί ως οινολόγος, αλλά προς το παρόν εργάζεται, κυρίως, ως οινοχόος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η Μαρία Κατσούλη είναι οινοχόος, οινογράφος, εκπαιδεύτρια, σύμβουλος εστίασης και πιστοποιημένη γευσιγνώστρια ελαιόλαδου – Profesional Olive Oil Sommelier (2010). Επαγγελματίας στο κρασί από το 1989, το 1995 εισήγαγε και καθιέρωσε το επάγγελμα του οινοχόου ως η πρώτη οινοχόος στην Ελλάδα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ